Katarina Panic
Katarina Panic werkt sinds 2015 als docent marketing en onderzoeker aan de opleiding Bedrijfsmanagement. Na 7 jaar onderzoek aan de UGent ruilde ze het academische leven in voor een meer praktijkgerichte aanpak aan Artevelde. In het verleden werkte ze mee aan een aantal onderzoeksprojecten rond topics zoals nieuwe media en reclamewijsheid bij kinderen. In 2016-2018 werkt ze aan het PWO-project Bridging the Gap*, met als voornaamste focus hoe overheidscommunicatie beter afgestemd kan worden op de (etnisch-culturele) diversiteit in onze samenleving. Daarnaast werkt ze samen met Petra Vijncke aan het ESF-project rond sociaal en creatief ondernemerschap, onder de noemer ‘The Suburb Start-Up Guide’.
* PWO staat voor Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek, een type onderzoeksproject gesteund en gefinancierd door de Vlaamse overheid en de Arteveldehogeschool. Het doel van dergelijke projecten is om aan de hand van een wetenschappelijk kader (desk en field research) een deliverable op te leveren die als concrete tool ingezet kan worden door de betrokken doelgroepen en stakeholders.