Katarina Panic


Katarina Panic Bridging the gab

Katarina Panic werkt sinds 2015 als docent marketing en onderzoeker aan de opleiding Bedrijfsmanagement. Na 7 jaar onderzoek aan de UGent ruilde ze het academische leven in voor een meer praktijkgerichte aanpak aan Artevelde. In het verleden werkte ze mee aan een aantal onderzoeksprojecten rond topics zoals nieuwe media en reclamewijsheid bij kinderen. In 2016-2018 werkt ze aan het PWO-project Bridging the Gap*, met als voornaamste focus hoe overheidscommunicatie beter afgestemd kan worden op de (etnisch-culturele) diversiteit in onze samenleving. Daarnaast werkt ze samen met Petra Vijncke aan het ESF-project rond sociaal en creatief ondernemerschap, onder de noemer ‘The Suburb Start-Up Guide’.

* PWO staat voor Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek, een type onderzoeksproject gesteund en gefinancierd door de Vlaamse overheid en de Arteveldehogeschool. Het doel van dergelijke projecten is om aan de hand van een wetenschappelijk kader (desk en field research) een deliverable op te leveren die als concrete tool ingezet kan worden door de betrokken doelgroepen en stakeholders.

Petra Vijncke


Petra Vijncke Bridging the gab

Petra Vijncke startte haar carrière in een reclamekantoor, met de creatie en registratie van merknamen en corporate branding activiteiten. Dertien jaar geleden maakte ze de overstap naar de Arteveldehogeschool, waar ze aan de slag ging als docente marketing. Haar specialisaties zijn consumentenmarketing, dienstenmarketing, retailmarketing en non-profitmarketing. Kortom, alles wat te maken heeft met het verleiden van consument. Naast haar functie als docent is Petra ook al enkele jaren actief als onderzoeker, en nam ze deel aan verschillende onderzoeksprojecten. Momenteel werkt ze aan een PWO-project rond diversiteitscommunicatie bij de overheid en aan het ESF-project ‘The Suburb Start-Up Guide’, waarbij nagegaan wordt hoe sociaal en creatief ondernemerschap ingezet kan worden om leegstand tegen te gaan in diverse Europese voorsteden.

Machteld Weyts


Machteld Weyts Bridging the gab

Machteld Weyts werkte tussen 2007 en 2017 als docent, onderzoeker en dienstverlener aan de Arteveldehogeschool, opleiding communicatiemanagement. Ze studeerde communicatiebeheer (pers & voorlichting) aan EGON en communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent. Als onderzoeker ontwikkelde ze samen met Geert Stox en Rik Otten de methodiek 'CB-Link' om beleid en communicatie te integreren. Daarnaast zet ze via de toolbox Innovator Generator KMO's op weg naar innovatieve ideeën. Binnen het onderzoeksproject Bridging the Gap bekijkt ze hoe overheidscommunicatie beter afgestemd kan worden op de (etnisch-culturele) diversiteit in onze samenleving.

Momenteel werkt Machteld als projectmanager bij het communicatiebureau Billie Bonkers, waar ze de inzichten uit haar onderzoek vertaalt naar de praktijk